MUSTAFA KEMAL ATATÜRK

Başkanın Mesajı

Değerli meslektaşlarım;
Ülke olarak çok zorlu bir dönemden geçiyoruz. Yıllardır devletin her kademesine sızmış olan hainler, Pensilvanya’dan basılan düğmeyle harekete geçtiler ve malum 15 Temmuz günü darbe girişiminde bulundular. Allahtan ki sağduyulu olan askerimiz, polisimiz ve canını hiçe sayarak sokaklara fırlayan vatandaşlarımız sayesinde bu darbe girişimini olabilecek en az kayıpla atlattık diye düşünüyorum. Tabi bu vahim olaydan çıkarılacak çok ders var, herkes şunu çok net gördü artık Çağdaşlık, Laiklik, Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlılık, vazgeçemeyeceğimiz 3 ana unsur. Bu unsurlardan vazgeçtiğimiz zaman ilerde benzer yapıların tekrar hortlayacağını görmek için kâhin olmaya gerek yok sanırım.
Bunların yanında her alanda daha çok yan yana durmalıyız, fikir birliğinde olmalıyız ve en önemlisi demokrasimizi çok daha fazla geliştirmeliyiz. Bunları yaptığımız zaman hiçbir güç bizi bölemez, parçalayamaz ve darbe girişimini aklından bile geçiremez.15 Temmuz’u yaşamın her alanında hissediyoruz, halkımız psikolojik olarak alış-verişle ilgili frene bastı, bu refleks doğal olarak eczanelerimize de yansıdı. Özellikle SGK dışı elden satışlarda bizleri çok etkiledi, etkilemeye de devam ediyor.
Bunun yanında ilaç firmaları da kar realizasyonlarını sağlamak için birkaç yıldır MF’leri geriye doğru çekiyorlardı, bu süreç son dönemde daha da hızlandı. Eczane ekonomilerine baktığımızda net %10-15 arasında değişen karlılıklarımız var (vadeli ve peşin çalışmaya göre değişkenlik gösteriyor). MF ıskontosu da bunun içinde % 11’lik ortalamayla ciddi yer tutuyor. Bu nedenle ilaç firmalarına baskı kurup bunun geriye doğru gelmesini engellemeliyiz. Burada TEB ve TEKB’ ye ciddi sorumluluklar düşmekte diye düşünüyorum.
Bunun yanında aktarlarda 38 kalemin satılamayacak olmasını halk sağlığı için önemli bir gelişme olarak görüyorum. Eczanede bulundurulacak bu ürünler hakkında, eczacı ve teknisyenlerin bilgilerini güncellemeli ve geliştirmeliyiz. Bu eksiklikleri hızla giderdikten sonra, 38 kalemi bir başlangıç olarak görüp çok daha çeşitlendirerek, eczanelere ciddi bir pazar oluşturabiliriz. Burada örgütlerimize çok iş düşüyor tabi ki. Bunların dışında kooperatifimize baktığımızda ilaç tedariği dışında sizler için hangi hizmetleri gerçekleştirdik bir hatırlatmak istiyorum;
Halk sağlığına katkıda bulunmak için gerçekleştirdiğimiz sosyal sorumluluk projelerimizde, hem halkımızın bilinçlenmesini amaçlıyoruz, hem de halkımızın gözünde en doğru bilginin eczanelerden alınabileceği algısını yaratmaya çalışıyoruz. Gerçekleştirdiğimiz meme kanseri farkındalığı projemizle 100 bin kişiye ulaşarak meme kanserine dikkat çektik; tüm meslektaşlarımıza konuyla ilgili danışmanlık hizmeti verdik. Görme engelliler için hayata geçirdiğimiz projemizde; görme engelli vatandaşlarımız için doğru ilacın, doğru zamanda ve istenilen şekilde kullanılması için Braille alfabesini kullanarak ilaç kutularının üzerine yapıştırılacak bir etiket sistemi oluşturduk. Tütüne hayır sosyal sorumluluk projemizle dünyada her yıl 6 milyon kişinin tütün kullandığı için hayatını kaybettiğine dikkat çekerek, sağlıklı hissetmek ve kaliteli bir yaşam için vazgeçilmez olan tütün kullanımının bırakılmasıyla ilgili oluşturduğumuz hasta bilgilendirme broşürleriyle sizlerin danışman eczacı kimliğinizi ön plana çıkarmayı hedefledik. Bu projemizle de 25 bin kişiye ulaştık.
Mesleki olarak halk sağlığına katkıda bulunmak için gerçekleştirdiğimiz farkındalık projelerimizin yanında, Kızılay ve Adana Eczacı Odamızla birlikte gerçekleştirdiğimiz sevgi bohçası sosyal sorumluluk projelerimizle de, bebek sahibi olan ve maddi imkânsızlıklar içerisindeki ailelerin sosyal yardım ve temel bakımına yönelik ihtiyaçların karşılanmasında 200 koliyi de ihtiyaç sahiplerine ulaştırdık.
İki ayda bir gerçekleştirdiğimiz o aylara özel sağlık kampanyasını içeren eczane gelişim paketimizle son tüketicinin en doğru bilgiyi eczanelerden alabileceği algısını yaratmak için hasta bilgilendirme broşürleri başta olmak üzere, son tüketici de ilgi uyandıracak pek çok materyali barındıran bir içerik üreterek siz değerli ortaklarımızın faydalanmasını sağladık.
Son bir yılda 6 ilimizde gerçekleştirdiğimiz 68 eğitimle aidiyetli 1500 eczacımıza ve 1200 teknisyenimize eğitimler verdik. Yine son bir yılda saha yönetmenlerimiz tarafından %85 aidiyetli eczanelerimizden Hatay 85, Gaziantep 80, Adana 135, Mersin 111 olmak üzere toplamda 411 eczanemize tanzim-teşhir danışmanlığı vererek eczanelerimizin özlerini koruyarak kabuk değiştirmesine, eczanelerdeki sıcak satış alanlarının kullanılmasına, alan ve kategori yönetimi yapılmasına katkıda bulunduk.
Yine bu sene bir ilke imza atarak, günümüzün en güncel hastalığı olan Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite tedavisi hakkında son tüketici tarafından en çok sorulan sorulara dikkat çekmek için You tube projemizle GEK Eğitim ve Bilgi kanalını oluşturduk. Hazırladığımız bu 12 video, hem eczanelerimize giren son tüketici için kaynak oluşturup eczanelerimizin marka değerini arttırdı hem de bizlerin bilgi güncellemesine katkıda bulundu. Eczanelerimize özel hazırlanan infografik broşürle, son tüketicinin eczanelerimizden içeriye girerek bize danışmasına olanak hazırladık. Bununla birlikte eczanelerimize gönderilen masa üstü plexi çalışmasının üzerindeki Qr kodunu okutarak; son tüketici için hazırladığımız videoların cep telefonlarından ulaşılmasına olanak sağladık.
Youtube projemizin ikinci ayağında çok ses getiren ve 87 bin 498 kişiye ulaşmamızı sağlayan diyabetik ayak bakımıyla ilgili videomuz; diyabetik ayak ve diyabetik ayakta dikkat edilmesi gereken kısımları anlatarak farkındalık yarattı. Yine şifreli alanımızda yer alan Koroner Arter Hastalıklarıyla ilgili videomuzda, siz değerli meslektaşlarımızın beğenisini kazandı ve bu olumlu geri bildirimleriniz sayesinde çalışmalarımız daha da hız kazandı.
Tüm bunlara ek olarak; gerçekleştirdiğimiz tiyatro ve halk oyunları sosyal faaliyetlerimizle de siz değerli meslektaşlarımızla ortak bir şeyler üreterek, birlikte emek harcayarak çok güzel çalışmalara imza attık. Özellikle son tiyatro oyunumuz, bu işi meslek edinmiş tiyatrocularımızdan bile tam not alarak, bizimde mesleğimiz olmamasına rağmen ne kadar profesyonel bir iş çıkarttığımızı tekrardan bizlere gösterdi.
Ayrıca bu yıl içerisinde, kooperatifimize katkıları olan eczacımız Mehmet Emin İnal’ın adının yaşatılması için gerçekleştirdiğimiz Eczacı Mehmet Emin İnal fotoğraf yarışması ‘Sağlık ve Yaşam’ konulu içeriğiyle, 14 Mayıs Eczacılık Gününden başlayarak Mersin Forum Alışveriş Merkezi’nde iki hafta süreyle sergilendi ve halkımızla bir araya gelmemizi sağladı.
Peki sizlere soruyorum, hangi dağıtım kanalı eczacı lehine bu kadar çok projeyi üretiyor? Bırakın bu kadar çok projeyi üretmeyi, bir adet eğitim düzenleyen, eczacıyı bu kadar düşünen başka bir yapı var mı ?
Çok yakın zamanda bizi bekleyen önemli sıkıntılar var. Birisi malum zincir eczane, bunu hepimiz biliyoruz, biri de pahalı ilaçların depo ve eczaneyi aradan çıkartarak, direkt hastaneden vatandaşa verilmesi. Şuan bunu hem eczanelerimizde, hem kooperatifimizde ciddi anlamda hissediyor durumdayız. Bugünden sesimizi yükseltmezsek, güçlü bir lobi oluşturmazsak, çok daha fazla ciro kaybı yaşarız.
Bu saptamalardan sonra ihtiyacımız olan şey çok net karşımıza çıkıyor. Yan yana, omuz omuza, sıkı sıkıya kenetlenmek. Yani hem TEB çatısı altında odalarımızla, ama daha da önemlisi TEKB çatısı altında kooperatifimizle daha da iç içe olmak.
Günü kurtaracaksak problem yok kooperatifler %20-22 seviyesinde devam eder ama geleceği kurtaracaksak, kooperatiflerimizi %30-35’lere taşıyacak hamleleri yapıp, yarınlarımızı garanti altına almalıyız. Yeni aidiyet dönemimizde, tüm ortaklarımızı kooperatif çatısı altında olmaya davet ediyorum.
Sevgi ve saygılarımla
 
                                                                 Ecz. Tarkan BİR
GEK Yönetim Kurulu Başkanı
2512 Ziyaretçi Tarafından Okunmuştur...

Güncel Duyurular